Upravit stránku

Autojeřáby

Autojeřáby značky ČKD jsou výhradní výrobní specializací společnosti ČKD Mobilní Jeřáby a.s.
Vyrábíme autojeřáby o nosnosti 10 - 30 tun montované na automobilové podvozky např. TATRA, MERCEDES-BENZ, MAN, IVECO, MAZ atd. Autojeřáby jsou vybaveny vícedílným teleskopickým výložníkem, plně hydraulickým ovládacím systémem, mikroprocesorovým řízením stability jeřábu atd.

Autojeřáby na různém podvozku

Autojeřáb (mobilní jeřáb, nebo také automobilový jeřáb) je zvedací zařízení - jeřáb, namontovaný na automobilový podvozek. Autojeřáby se používají na manipulaci a zvedání břemen, zejména na stavbách a při různých montážních pracech v terénu. Výhodou autojeřábu je jeho velká mobilita - možnost bezproblémového a rychlého přesunu po běžných komunikacích i v těžkém terénu.
V minulosti jsme montovali autojeřáby na podvozky TATRA, Praga, LIAZ, Steyr, ROSS. V současnosti používáme pro naše autojeřáby podvozky TATRA, MAN, Mercedes-Benz, IVECO, Scania, Renault, MAZ, atd., vše dle individuálního požadavku zákazníka.
Všechny použité podvozky jeřábů splňují minimálně ekologické podmínky EURO VI. Jednotlivé typy podvozků a jejich parametry je nutno „sladit“ s nástavbou. Zejména počet, nosnost a rozvor náprav, vyústění pomocného pohonu, úpravu výšky kabiny řidiče, umístění nádrží, baterií, tlumičů výfuku, apod.

Autojeřáby na podvozku TATRA

Automobilové podvozky TATRA pro autojeřáby používáme již od počátku výroby autojeřábů v ČKD Slaný v roce 1952. Typy jeřábových podvozků jako byly TATRA 111TATRA 138 patří neodmyslitelně k legendám. Na tyto podvozky 6x6 byly autojeřáby HOJ4, HSC4, HSC5, AB063 a vyprošťovací jeřáb AV8.
Další legendární podvozek TATRA 148 6x6 byl používán pod jeřábové nástavby AD160, AD20. Nejvíce autojeřábů se však postavilo na podvozcích TATRA 815 – spolehlivé a dodnes hojně používané autojeřáby typu AD20T, AD28 a vyprošťovací jeřáby AV14.
V současné době stavíme na Tatrách všechny typy našich autojeřábů.
Autojeřáby značky ČKD na bezrámovém podvozku TATRA 815-220R21 6x6 jsou nejoblíbenější pro jejich bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu.

Autojeřáby na podvozku MAN

Výroba autojeřábů na automobilových podvozcích německé firmy MAN se datuje do začátku devadesátých let minulého století. Zejména na požadavky zahraničních zákazníků jsme začali nejprve s autojeřábem AD30 a později přešli na menší dvounápravové podvozky pod autojeřáby AD10 a AD14.
V současné době montujeme na podvozky MAN všechny naše typy autojeřábů, kromě jeřábů vyprošťovacích. Stavíme na typy MAN 13.240 4x4 (AD10), MAN 18.240 4x2 (AD10 i AD14),MAN TGA 18.280 4x4 i 4x2 (AD14), MAN TGM 18.290 4x4 (AD14), MAN TGA 26.360 6x4 i 6x6 (AD20.2 i AD14), MAN TGS 33.360 6x4 i 6x6 (AD30).
Autojeřáby značky ČKD na podvozcích MAN patří k oblíbeným pro jejich nadčasový design ve spojení s technickou krásou nástavby ČKD.

Autojeřáby na podvozku Mercedes-Benz

Na automobilové podvozky značky Mercedes-Benz jsme začali naše autojeřáby montovat koncem osmdesátých let minulého století.
Pro naše autojeřáby používáme podvozky s typovým označení Mercedes-Benz Atego 4x2 i 4x4 (AD10), Mercedes-Benz Axor 4x4, 4x2 i 6x4 (AD14 i AD20), Mercedes-Benz Actros 6x4 i 6x6 (AD20.2, AD30). 
Na podvozku Mercedes-Benz Actros 4151 AK 8x8 je postaven i náš největší stroj – majestátní obr - vyprošťovací autojeřáb AV30 se čtyřdílným výložníkem (nosností 30 tun), mocným odtahovým zařízením a několika navijáky.
Autojeřáby značky ČKD s kultovní značkou automobilů Mercedes-Benz v jedinečné industriální symbióze - to je hlavní důvod oblíbenosti těchto strojů u našich zákazníků.

Autojeřáby podle využití

Autojeřáby dle maximálních nosností

Hlavními parametry autojeřábu jsou : maximální hmotnost břemene (v tunách) a maximální délka vysunutí výložníku (+ délka s případným nástavcem). Podrobnějším parametrem je tzv. zátěžový diagram, nebo tabulka nosností, vyjadřující vztah mezi hmotností břemene, vysunutím výložníku a jeho náklonem.
Maximální hmotnost břemene (maximální nosnost) v tunách je obsažena v typovém označení autojeřábu - například AD30 má maximální nosnost 30 tun.   Vyrábíme autojeřáby následujících nosností :

Zvláštní výbava pro autojeřáby

Pro autojeřáby je dále možno doobjednat si ještě zvláštní výbavu dle Vašich specifických požadavků, například:

  • elektrocentrály
  • převodní kladnice
  • speciální vázací prostředky (traverzy)
  • vlečné tyče
  • speciální přípravky (např. lanový závěs Z 20 LR - pro kontejnery ISO 1-C a ISO 1-CC)
  • bezdrátové dálkové ovládání jeřábu, navijáků i odtahovacího zařízení
  • dálkově ovládané vyhledávací světlomety
  • rozšířenou výbavu nářadí
  • apod.

 

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti